مقالات

آشنایی با سرنگ لوئر اسلیپ

4 عدد سرنگ لوئر اسلیپ آبی

در این مقاله به آشنایی با سرنگ لوئر اسلیپ می پردازیم. در حقیقت سرنگ لوئر اسلیپ از بدنه‌ای سیلیکونی به منظور تزریق در بیمار طراحی شده و از جنس استیل ضد زنگ بوده و با گاز اتیلن اکساید پر شده است. به منظور آشنایی بیشتر با این نوع سرنگ لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

سرنگ لوئر اسلیپ چیست؟

همان‎طور که می‎دانید امروزه صنعت پزشکی و تکنولوژی پیشرفت فراوانی کرده است و ما هر روزه در زمینه ارائه تجهیزات پزشکی در بخش‎های مختلف، فناوری فراوانی را مشاهده می‎کنیم. یکی از مواردی که امروزه به وفور از آن استفاده می‎شود سرنگ و سر سوزن است که به دلیل کاربردهای زیادی که دارند، بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. در حقیقت سرنگ لوئر اسلیپ با هدف تزریق و خونگیری از بیمار و درمان و بهبود او طراحی شده است، حین تزریق به گونه‌ای عمل می‎کند که کمترین احساس درد و سوزش به بیمار وارد گردد.

 این نوع سرنگ در ابعاد و اندازه‎های گوناگون و با کیفیت بالایی وارد بازار شده و به فروش می‌رسد.  می‎توان گفت که این نوع سرنگ بر اساس حجم به 5، 10،20، 30، 50 و حتی اندازه‎های کوچک‌تر طبقه بندی شده و بیمار بسته به نیازمندی‎اش از آن استفاده می‎کند. نکته دیگری که باید در بررسی سرنگ لوئر اسلیپ بدانید این است که نوک این دسته از سرنگ‎ها به چندین بخش از قبیل، لوئرلاک، اسلیپ، خارج از مرکز و کاتتری هم تقسیم بندی شده است.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با سوزن و سرنگ مزوتراپی به مقاله، آشنایی با انواع سوزن و سرنگ مزوتراپی مراجعه کنید.

انواع سرنگ لوئر اسلیپانواع سرنگ لوئر اسلیپ

سرنگ های لوئر اسلیپ مانند سرنگ ۲.۵ سی سی لوئر اسلیپ مینا و  سرنگ ۵ سی سی لوئر اسلیپ مینا ابزار پزشکی برای تزریق یا بیرون کشیدن مایع، متشکل از یک بخش لوله ه‎ای شکل با یک پیستون در داخل و یک سوزن نازک متصل تشکیل شده‎اند.

سرنگ انسولین سر سوزن جدا لوئر اسلیپ حلما طب سرنگ انسولین از سه قسمت تشکیل شده است:

  • سوزن

این یک لوله توخالی تیز است که پوست را کمی سوراخ می‎‏کند و امکان تزریق دارو به بدن را فراهم می‎کند. سوزن قسمتی از سرنگ است که بعضی ها آن را ترسناک می‎دانند.

  • بخش لوله های شکل

این وسیله جایی است که دارو قبل از تزریق در آن نگهداری می‎شود و معمولاً شفاف است. هنگامی که دارو از طریق سوزن وارد بدن شد، دارو دیگر در بخش شفاف قابل مشاهده نیست.

  • پیستون

پیستون به کنترل مقدار دارویی که برای تزریق دریافت می‌کنید کمک می‎کند.

در حقیقت اگر یادتان باشد، سرنگ‎ های اولیه سوزن نداشتند و در عوض برای استفاده از پماد پزشکی یا ساکشن استفاده می‎شدند. بخش پیستون را می‎توان به سمت مواد مکنده عقب کشید یا به بیرون فشار داد تا دارو یا مایع را روی یک ناحیه اعمال کند. سرنگ در طب اولیه برای حذف آب مروارید از چشم از طریق مکش و استفاده از دارو از طریق پوست استفاده می‎شد. سوزن‌های اولیه به شکل نی توخالی و لوله‌های شیشه‌ای بودند. اما امروزه با پیشرفت علم و صنعت شاهد  مشاهده سرنگ ‎هایی هستیم که در بخش‎های مختلف پزشکی و تزریقات استفاده می شوند.

خانم جوان در حال انجا بوتاکس زیر چشمکاربرد سرنگ لوئر اسلیپ چیست؟

اگر بخواهیم مهم‎ ترین کاربردهای سرنگ لوئر اسلیپ بدانیم به شرح زیر است:

  • برخورداری از بدنه سیلیکونی به صورتی که بیمار احساس درد و سوزش نداشته باشد.
  • سوزن این نوع سرنگ از جنس استیل ضد زنگ است.
  • بدنه رویی آن کاملا باید شفاف باشد تا مایع کشیده شده در داخل به خوبی دیده شود.
  • استریل بودن سرنگ مهم‎ترین ویژگی و کاربرد این نوع سرنگ است.

هر سرنگی بسته به ابعاد، اندازه و کاربردی که دارد مورد استفاده قرار می‎گیرد، که سرنگ‎ های لوئر اسلیپ از این قاعده مستثنی نیستند. در حقیقت طراحی این نوع سرنگ باید به گونه‌ای باشد که هم خطر آسیب به بیمار کاهش یابد، هم ایمنی بخشی او حفظ شود. به طور معمول سرنگ‎های امروزی ممکن است تفاوت‎های عمده ای با هم داشته باشند، اما همه آن‌ها با یک هدف مشترک و آن هم بهبود و درمان حال بیمار استفاده می‌گردند.

شما می توانید برای آشنایی با سرنگ های بوتاکس به مقاله، معرفی سرنگ بوتاکس به همراه کاربرد و مزایا مراجعه کنید.

مزایای سرنگ لوئر اسلیپ

سرنگ انسولین سر سوزن دا لوئر اسلیپ حلما طب ، سرنگ انسولین سر سوزن جدا لوئر لاک حلما طب و همه سرنگ‎ ها بسته به کاربردشان با انواع مختلفی از مواد ساخته می‎شوند. از لحاظ تاریخی سرنگ ‎ها از فلز و شیشه ساخته می‎شدند. این موضوع به آن‌ها امکان تمیز کردن و استفاده مجدد را می‎داد. قبل از درک ضد عفونی کننده‎ها، این دستور العملی برای گسترش بیماری بود. اما پس از کشف اهمیت تجهیزات استریل کردن بین بیماران، سوزن‌ها و سرنگ‌ها در بین استفاده‌ استریل می‌شدند. امروزه بیشتر سرنگ‎هایی که می‎بینیم پلاستیکی با سوزن‎های فولادی ضد زنگ هستند و یک بار مصرف هستند. این برای اطمینان از اینکه هر بار استفاده می‎شود، استریل هستند و باعث گسترش بیماری نمی‎شوند.

در کنار این مزایای خوبی که استفاده از این نوع سرنگ به همراه دارد باید گفت که سرنگ لوئر اسلیپ به دلیل عدم احساس درد و شوزش بسیار شناخته شده است. وجود محفظه و پوشش سیلیکونی، سوزن و تمام بخش ‎های دیگر این سرنگ به گونه ای است که در حین استفاده برای بیمار راحتی و عدم درد را فراهم می‎کند. هم چنین بسیاری از سوزن‎ها به راحتی در سرنگ قرار نمی‎گیرند و همین امر موجب شده پرستار در حین تزریق با مشکل مواجه شود، به همین منظور خریداری این نوع سرنگ باعث می‎شود سوزن در موقعیت درست‎تری در سرنگ قرار گیرد و به راحتی از سرنگ جدا نگردد. توجه داشته باید که قبل از استفاده هر گونه سرنگ از پیشبند یکبار مصرف استفاده کنید.

عوارض سرنگ لوئر اسلیپعوارض سرنگ لوئر اسلیپ

در بررسی عوارض استفاده از سرنگ لوئر اسلیپ و سرنگ انسولین BD یک سی سی و سرنگ انسولین BD نیم سی سی باید گفت که استفاده مجدد از سرنگ ‎ها در حالی که سرنگ ‎های پلاستیکی برای استفاده یک بار مصرف در نظر گرفته شده اند، در برخی موارد که مواد و تجهیزات نیست و کمبود در این حوزه وجود دارد، سرنگ‎های پلاستیکی مجددا استفاده می‎شوند. این می ‎تواند باعث گسترش بیماری به ویژه هپاتیت و HIV شود. سرنگ غیرفعال در اواخر دهه 1990 اختراع شد و فقط یک بار قابل استفاده است. پس از فشار دادن پیستون، نمی‎توان آن را به سمت بالا کشید، به این معنی که واقعاً یک بار مصرف است. این سرنگ برای مبارزه با گسترش بیماری از طریق استفاده مجدد از سوزن اختراع شد. اما گاها عدم نبود تجهیزات موجب می‎شود افراد از سرنگ چندین بار استفاده کنند که باید در این حوزه پیش بینی و دانش خوبی صورت گیرد.

نتیجه گیری

در مجموع با خرید سرنگ‎های لوئر اسلیپ به راحتی می‎توانید تجربه داشتن تزریقی بدون درد را احساس کنید. این سرنگ‌ها با گاز اتیلن اکساید ضدعفونی می‌شوند و با استفاده از بدنه‌های درجه بندی شده خود، امکان بررسی آسان و سریع را برای کاربر فراهم می‌کنند.

منبع: healthiumshop

فروشگاه اینترنتی همیارمد

سوالات متداول:

  • سرنگ لوئر اسلیپ برای چیست؟ 

سرنگ لوئر اسلیپ مناسب برای تزریقات و خون گیری است جنس این سوزن ها از استیل ضد زنگ می باشد.

  • استفاده از سرنگ لوئر اسلیپ باعث درد می شود؟

در حقیقت سرنگ لوئر اسلیپ با هدف تزریق و خونگیری از بیمار و درمان و بهبود او طراحی شده است، حین تزریق به گونه‌ای عمل می‎کند که کمترین احساس درد و سوزش به بیمار وارد گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *