مقالات

معرفی و آشنایی با سرنگ لوئر لاک

سرنگ لوئر لاک

در این مقاله قصد معرفی و آشنایی با سرنگ لوئر لاک را دریم. یکی از انواع سرنگ و سر سوزن می باشد مورد استقبال افراد قرار گرفته است سرنگ لوئرلاک می‌باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان و بهبود بیماری استفاده از انواع سرنگ‌ها می‌باشد؛ زیرا دارو از طریق سرنگ به‌سرعت وارد بدن می‌شود. سرنگ‌ها که یکی از تجهیزات پزشکی نیز هستند برای استفاده در آزمایشگاه و تجهیزات پزشکی کاربرد زیادی دارند. هرکدام از سرنگ‌هایی که در کارخانه‌های تجهیزات پزشکی تولید می‌شوند به انواع مختلفی تقسیم شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از سرنگ‌هایی که امروز بیشترین مصرف را در بیمارستان‌ها و و اعمال پزشکی دارند سرنگ لوئر لاک می‌باشد. برای اینکه بدانیم سرنگ لوئرلاک چه کاربردی دارد در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سرنگ لوئر لاکسرنگ لوئر لاک

ممکن است با خواندن این مقاله برای هر شخصی سوالی درمورد سرنگ انسولین سر سوزن جدا لوئر لاک حلما طب داشته باشد و بهتر است بدانیم این سرنگ نیز، همانند بسیاری از سرنگ‌ها است که در جراحی، بیمارستان، بی‌حسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  همچنین همانند سرنگ‌هایی که در تزریقات استفاده می‌شود دارای بخش‌های مشخصی برای تزریق در بدن انسان یا حیوانات است، اما این سرنگ با سایر سرنگ‌هایی که تولید می‌شود یک تفاوت بسیار کوچک دارد و آن این است که دارای سه بخش اصلی و نحوه قرار گیری آن‌ها است. بخش پیستون، محفظه پیستون و نوک سوزن تشکیل‌ مهم‌ترین بخش‌های سرنگ لوئر لاک است.

ممکن است بگوئید که همه سرنگ‌های معمولی این سه قسمت را دارند اما سرنگ لوئر لاک در پیستون قرار گرفته و بهتر و راحت‌تر عمل می‌کند. در نتیجه به ‌آسانی تزریق انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این سرنگ نسبت به یک سرنگ معمولی مارپیچ بودن بخشی از انتهای سوزن است. برای اینکه سوزن بر روی محفظه سوزن قرار گیرد باید کمی آن را مثل پیچ بپیچانیم تا به بهترین شکل سوزن بر روی آن نصب گردد. به دلیل اینکه این محفظه مارپیچی وجود دارد و سوزن به راحتی نصب می‌شود مورد توجه بسیاری از بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها قرارگرفته است در نتیجه تقاضای زیادی برای خرید این سرنگ وجود دارد.

شما می توانید برای آشنایی با سرنگ های پزشکی به مقاله، بررسی انواع سرنگ پزشکی مراجعه کنید.

مزایا سرنگ لوئر لاک

در مطالب قبل درمورد  اینکه سرنگ لوئر لاک  در چه مواردی استفاده می شود صحبت کردیم. اگر بخواهیم از مزایای آن نیز صحبت کنیم، باید گفت این سرنگ از ویژگی‌های خوبی برخوردار است. برای مثال وجود پوشش سیلیکونی که بر روی سرنگ قرار گرفته است باعث درد کمتر در هنگام تزریق می‌شود. زمانی ‌که تزریق انجام می‌شود سوزش بسیار زیادی بر جای تزریق با سوزن به وجود می‌آید که با استفاده سرنگ لوئرلاک از این سوزش بسیار زیاد کاسته می‌شود. علاوه براین موقعیت قرارگیری سرنگ و سوزن در کنار هم نیز بسیار خوب و دقیق است که باعث می‌شود سوزن در سرنگ لوئر لاک بسیار محکم در جای خود قرار بگیرد و در هنگام تزریق نشکند و به ‌آسانی تزریق انجام شود.

در سرنگ‌های معمولی ممکن است به میزان بالایی از سرنگ نشتی داشته باشد و مواد داخل سرنگ بریزد اما در سرنگ‌های لوئر لاک این اتفاق نمی‌افتد و نشتی سوزن تقریبا به مقدار صفر درصد می‌ریزد. سرنگ‌های لوئر لاک همانند سرنگ‌های معمولی به‌سختی باز و بسته نمی‌شوند و به‌آسانی قابل تعویض هستند. این سرنگ‌ها براساس استانداردهای جهانی تایید شده‌اند و در کارخانه‌های تجهیزات پزشکی به تولید رسیده و در بازار عرضه می‌شوند.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با سوزن و سرنگ مزوتراپی به مقاله، آشنایی با انواع سوزن و سرنگ مزوتراپی مراجعه کنید.

انواع سرنگ های لوئر لاکانواع سرنگ لوئر لاک

سرنگ‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در این قسمت به انواع سرنگ لوئر لاک می پردازیم. سرنگ گاواژ یکی از انواع سرنگ‌هایی است که برای افرادی که نمی‌توانند با دهان غذا بخورند و از نوعی سوند معده استفاده می‌کنند، در سوند قرار می‌گیرد. همچنین از این سرنگ‌ها برای نوزادانی استفاده می‌شود که قادر به خوردن غذا نیستند. از ویژگی‌های این سرنگ بزرگ بودن آن است که برای تزریق به حیوانات یا غذا دادن به آن‌ها نیز، مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرنگ لوئر لاک همانطور که گفته شد انواع مختلفی دارد. برای نمونه می‌توان به سرنگ پنج سی‌سی پیستون دار اشاره کرد. نوع دیگر این سرنگ‌ها بیست سی‌سی آن است که علاوه برداشتن پیستون بزرگتر برای حجم بیشتر دارو تولید می‌شود.

یکی دیگر از انواع سرنگ‌های لوئرلاک که از نوع BD و شیشه‌ای است برای افراد که از انسولین استفاده می‌کنند قابل خریداری است از ویژگی‌های این سرنگ می‌توان به نوع پیچی و کم درد بودن برای تزریق اشاره کرد که نوع پلاستیکی و نوع شیشه‌ای آن قابل خریداری است. نوع دیگر سورنگ های لوئر لاک سرپیچ نیز تولید می‌شود که سرپیچ آن قابل جداسازی و تعویض می‌باشد از نوع سه سی‌سی است و برای مواد تزریقی کم، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما مي توانيى براي أشنايي با سرنگ های لوئر اسلیپ به مقاله، آشنایی با سرنگ لوئر اسلیپ مراجعه کنید.

کاربرد سرنگ لوئر لاک

سرنگ‌های لوئر لاک کاربرد فراوانی دارند. به عنوان مثال؛ برای داروهایی استفاده می‌شود که وجود حساسیت در آن‌ها بالا است که به دلیل جدا نشدن و پوشش محافظتی که در این سرنگ وجود دارد امکان حساسیت نیز کاهش پیدا می‌کند. برای تزریق‌های وریدی این سرنگ بسیار مناسب است که باعثمی‌شود در بسیاری از موارد از این سرنگ‌ها استفاده شود. به دلیل اینکه این سرنگ‌ها پیچی است و احتمال جدا شدن سر سوزن صفر می‌باشد در نتیجه ایمنی بیشتری در تزریق وجود دارد.

به دلیل نوع این سرنگ‌ها و پیچی بودن سوزن با اطمینان بیشتری می‌توان تزریق را انجام داد و درد کمتری نیز برای افراد یا بیماران بوجود می‌آید. یکی از مهم‌ترین دلایل و کاربردهایی که این سوزن‌ها نسبت به سرنگ‌های معمولی دارند این است که مواد داخل سرنگ نشت نمی کند و در تزریق فراورده‌های خونی نیز نشتی ندارد و باعث ترماتیزه شدن در هنگام تزریق نمی‌شود. حرکت این سرنگ‌ها هنگام تزریق بسیار نرم و آهسته صورت می‌گیرد در نتیجه با درد کمتری همراه خواهد بود.

شما می توانید برای آشنایی با سرنگ های بوتاکس به مقاله، معرفی سرنگ بوتاکس به همراه کاربرد و مزایا مراجعه کنید.

عوارض سرنگ لوئر لاکعوارض سرنگ لوئر لاک

اگرچه با اختراع سرنگ‌ها و تزریق درست آن‌ها به بخش‌هایی که نیاز به تزریق مستقیم داشتند بسیاری از بیماری‌ها بهبود پیدا کرد یا از بین رفت اما توجه داشته باشید که سرنگ‌های لوئر لاک مانند بسیاری از سرنگ های معمولی ممکن است بیماری‌ها را به بیمار انتقال دهند و موجب سرایت بسیاری از بیماری‌های واگیر و پوستی شوند. پس بهتر است در هنگام تزریق به بیمار یا فردی که باید انسولین تزریق کند موارد بهداشتی را رعایت کنید. البته این نکته را هم توجه داشته باشید که این مشکل نه تنها در سرنگ لوئر لاک بلکه در تمامی تزریقات و انواع سرنگ‌ها محتمل است.

نتیجه گیری

امروزه سوزن ها انواع مختلفی دارند ولی در حال حاضر یکی از پر استفاده ترین سرنگ های پزشکی موجود سرنگ های لوئر لاک می باشند، شما می توانید برای خرید این نوع سرنگ ها به فروشگاه تجهیزات پزشکی همیارمد یا با شماره 02155435654 تماس حاصل فرمایید.

منبع: healthiumshop

فروشگاه اینترنتی همیارمد

سوالات متداول:

  • آیا سرنگ لوئر لاکر درد دارد؟

به دلیل نوع این سرنگ‌ها و پیچی بودن سوزن با اطمینان بیشتری می‌توان تزریق را انجام داد و درد کمتری نیز برای افراد یا بیماران بوجود می‌آید.

  • از سرنگ های لوئر لاک در چه مواردی استفاده می شود؟

از سرنگ های لوئر لاک در مواقع تزریقات و خون گیری و همچنین تزریق انسولین استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *