مقالات

آشنایی با انواع لوازم یکبار مصرف آرایشگاهی

انواع لوازم یکبار مصرف آرایشگاهی

یکی از اصول اولیه هر آرایشگاهی آشنایی با انواع  لوازم یکبار مصرف آرایشگاهی است. کار آرایشگری شغلی است که افراد زیادی وارد محیط آرایشگاه می‌شوند. این محیط باید تمیز و پاکیزه باشد. اگر مشتری‌ای وارد فضای آرایشگاه شود و ببیند که محیط آرایشگاه تمیز نیست و برای همه افراد از یک وسیله استفاده می‌شود، مسلما از تصمیم خود پشیمان شده و دیگر به این آرایشگاه بر نمی‌گردد. برخی از وسایل داخل آرایشگاه مانند برس گرد برای سشوار، لوازم آرایشی، لوازم کوتاهی مو و… وسایلی عمومی هستند و آرایشگر نمی‌تواند برای هر فرد از وسیله‌ای جدید استفاده کند.

اگر شما قصد دارید به آرایشگاه بروید و در مورد این مسائل سختگیر هستید و رعایت آن‌ها برای‌تان مهم است، می‌توانید به همراه خود برس سشوار یا قیچی و شانه برای کوتاهی موی خود به آرایشگاه ببرید. تنها این وسایل نیستند که به‌صورت عمومی استفاده می‌شوند. برخی از وسایل مانند موارد گفته‌شده برای همه مردم استفاده می‌شود و در برخی موارد انواع لوازم یکبار مصرف آرایشگاهی، در هر سالنی پیدا می‌شود.

برخی از وسایل در آرایشگاه‌ها به دلیل حفظ پاکیزگی، استریلیزه‌ بودن آرایشگاه و جلوگیری از بیماری‌هایی که ازطریق وسایل آرایشگاه به افراد دیگر سرایت می‌کند، قرار داده می‌شوند. برای مثال ممکن است اگر فردی بیماری پوستی داشته باشد و آرایشگر از همان تیغی که برای اصلاح صورت آن فرد استفاده کرد، برای دیگری هم استفاده کند، آن فرد دچار آن مشکل و بیماری شود. اگر سالن آرایشی‌ای از حداقل‌های بهداشتی، برخوردار نباشد، مطمئنا مشتری‌های زیادی نخواهد داشت.

تصوير سالن آرایشگاه

انواع لوازم یکبار مصرف آرایشگاهی

یکی از موارد ضروری در آرایشگاه‌ها، استفاده از انواع لوازم یکبار مصرف آرایشگاهی است. همان‌طور که گفته شد، ضرورت این امر در آرایشگاه، برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی است. بعضی از وسایل در آرایشگاه، همانطور که نوع یکبار مصرف آن وجود دارد، نوعی که خود آرایشگر و شاگردها از آن استفاده می‌کنند هم موجود است. این وسایلی را که آرایشگر و شاگردهایش استفاده می‌کنند را نمی‌توان برای مشتری استفاده کرد.

یکی از این وسایل، پیشبند است. آرایشگرها زمانی که می‌خواهند کوتاهی یا رنگ مو انجام دهند از این وسیله استفاده می‌کنند. پارچه‎های یکبار مصرف هم وجود دارند که زمانی که آرایشگر درحال آرایش مشتری است، آن را روی فرد می‌گذارد تا لباس‌هایش کثیف نشود. استفاده از این پارچه ‌به‌منظور قراردادن برخی از وسایل آرایشی روی آن هم هست تا آرایشگر راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشد.

تصویر پرسنل خانم با حوله در دست

  • حوله یکبار مصرف

یکی دیگر از انواع لوازم یکبار مصرف آرایشگاهی، حوله یکبار مصرف است. از این حوله‌ها اغلب در آرایشگاه‌های زنانه استفاده می‌شود. اگر فردی نسبت به مسائل بهداشتی حساس بود، بهترین گزینه حوله یکبار مصرف است.حوله‌های یکبار مصرف در آرایشگاه‌ها بسیار کاربرد دارند. درصورتی که فردی تمایل به استفاده از حوله مشترک را ندارد، حوله یکبار مصرف به او داده می‌شود. زمانی که در ارایشگاه، فردی موی خود را رنگ‌کرده و یا کار کراتین مو انجام داده است و باید موهای خود را بشوید، برای خشک‌کردن موهای خود از این حوله‌ها استفاده می‌کند.

این حوله‌ها معمولا در انواع مختلف وجود دارند اما اکثرا در رنگ سفید تولید می‌شوند. قیمت مقرون به‌صرفه این حوله‌ها، جایگزین حوله‌های معمولی در آرایشگاه‌ها کرده است. حوله‌های یکبار مصرف در کارخانه‌ها توسط دستگاه‌هایی ساخته می‌شوند که هیچ دستی در آن دخالت ندارد.

نمونه پیشبند یکبارمصرف در تن مدل آقا

  • هد و پیشبند یکبار مصرف

از هد و پیشبند یکبار مصرف در زمان رنگ و کوتاهی مو برای مشتری استفاده می‌شود تا با کوتاهی مو، خرده‌های مو روی لباس مشتری نریزد و با رنگ‌کردن مو، از ریختن آن روی لباس جلوگیری شود. این پیشبند‌ها پس از اتمام انجام مراحل رنگ‌مو، روی موهای مشتری قرار داده می‌شود تا روند رنگ گرفتن مو سریع‌تر شود. از این وسیله برای هر فرد جداگانه استفاده می‌شود.

زمانی که آرایشگر می‌خواهد برای مشتری میکرو ابرو انجام دهد، از هدبندهایی استفاده می‌کند که برای جلوگیری از جلو آمدن موی مشتری است. در زمان انجام میکرو، انواع انواع لوازم یکبار مصرف آرایشگاهی، استفاده می‌شود. در انجام این روش برای مشتری، آرایشگر هم از دستکش لاتکس، هدبند و هم تیغ قلم میکرو، به‌صورت جداگانه استفاده می‌کند. این کار باید با رعایت هرچه تمام‌تر بهداشت انجام شود؛ چراکه در این روش امکان سرایت بیماری بسیار بالاست.

زمانی که آرایشگر می‌خواهد برای مشتری میکرو ابرو انجام دهد، از هدبندهایی استفاده می‌کند که برای جلوگیری از جلو آمدن موی مشتری است. در زمان انجام میکرو، اانواع لوازم یکبار مصرف آرایشگاهی، استفاده می‌شود. در انجام این روش برای مشتری، آرایشگر هم از دستکش لاتکس، هدبند و هم تیغ قلم میکرو، به‌صورت جداگانه استفاده می‌کند. این کار باید با رعایت هرچه تمام‌تر بهداشت انجام شود؛ چراکه در این روش امکان سرایت بیماری بسیار بالاست.

پنج رنگ دمپایی یکبار مصرف پدیکور

  • دمپایی یکبار مصرف پدیکور

دمپایی یکبار مصرف پدیکور از لوازم یکبارمصرفی است که بسیار در آرایشگاه‌ها و سالن‌های اسپا و سالن‌های ماساژ استفاده می‌شود. این دمپایی ها نرم و الاستیک هستد و از فوم درجه‌یک ساخته شده‌اند. مصرف‌کنندگان می‌توانند مواقعی که پاهای خیس دارند یا می‌خواهند کارهای پدیکور انجام دهند از این دمپایی‌های یک‌بارمصرف استفاده کنند. این دمپایی‌ها کم‌حجم و سبک بوده و به‌راحتی قابل حمل می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر دمپایی یک‌بارمصرف پدیکور این است که جذب آب بالایی دارد. به‌خصوص برای زمانی که شما آب‌درمانی انجام داده‌اید و پاهایتان خیس است. این ویژگی باعث شده است که پوست پای شما پس از پدیکور خشک نشود و نفس بکشد.

دمپایی‌ یک‌بارمصرف پدیکور یک مورد مناسب برای سالن‌های اسپا و آرایشگاهی است. در این مکان‌ها به مشتری از این دمپایی‌ها داده می‌شود تا هم احساس خوب به مشتری داده شود و مهم‌تر از آن به بهداشت فردی و نظافت اهمیت داده شود.

علاوه بر این چند مکان، می‌توانیم در مسافرت هم از آن استفاده کنیم. شکل ظاهری ُآن به استفاده خانم‌ها می‌خورد اما آقایان هم امکان استفاده از این دمپایی را دارند. دمپایی یک‌بارمصرف پدیکور در سایت‌های مختلفی از جمله همیارمد به فروش می‌رسد.

نم.نه کلاه رنگ مو در ر خانم زیبا

  • کلاه رنگ مو

از ابزارهای مهم و ضروری برای رنگ مو، کلاه رنگ مو می باشد. جنس این کلاه‌ها مختلف است و در انواع مختلف پارچه‌ای تا سیلیکونی در بازار عرضه می‌شود. برخی از این کلاه ها یکبار مصرف هستند. بعضی دیگر هم مانند کلاه رنگ موی سیلیکونی، قابلیت چند بار استفاده را دارند. در سالن‌های آرایشی پس از اتمام رنگ مو و با گذاشتن کلاه، با سشوار موها را حرارت می‌دهند تا این حرارت زودتر به موها برسد و در نتیجه رنگ مو بهتر و زودتر انجام بشود. بعضی از این کلاه رنگ موها به سبب جنسی که دارند، درمقابل حرارت مستحکم هستند و پاره نمی‌شوند..

مدل‌های کلاه‌های رنگ مو در دو نوع چند بار مصرف و یکبار مصرف عرضه می‌شوند. کاربرد این کلاه‌ها فقط برای رنگ کردن مو نیست. از این کلاه‌ها می‌توان برای پردازش کردن تارهای مخصوصی از موها مثل براق یا برجسته کردن استفاده کرد. مدل‌های مختلفی از کلاه رنگ مو وجود دارد که بستگی به رنگ موی شما دارد.

نمونه گان یکبارمصرف در تن مانکن

  • گان یکبار مصرف آرایشگاهی

گان یکبار مصرف آرایشگاهی محصولی بسیار پرکاربرد در رنگ های متنوع، کیفیت و ضخامت مناسب است. این محصول برای رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتقال هر نوع آلودگی و رنگی شدن لباس ها استفاده می شود. گان های آرایشگاهی روپوشی پشت باز با دو بند و آستین کوتاه هستند که قسمت زیادی از بدن را پوشش می دهند. از ویژگی های گان ها راحتی و سبک بودن و هم چنین قابلیت عبور هوا در آن است. گان یکبار مصرف آرایشی نوعی روپوش است که در سالن زیبایی و آرایشگاه‌ها استفاده می شود. گان یکبار مصرف برای جلوگیری از کثیف شدن مشتری استفاده میشود و برای هر فرد نیز جداگانه استفاده می شود.

نتیجه گیری

رعایت مسائل بهداشتی در آرایشگاه همچون بیمارستان ضروری است؛ چون افراد زیادی هرروزه در آرایشگاه‌ها در رفت‌وآمد هستند. اگر برای کار اپیلاسیون به آرایشگاهی مراجعه می‌کنید، حتما از رعایت بهداشت آن اطمینان کامل حاصل کنید. اگر برای اولین بار وارد محیط آرایشگاهی می‌شوید و برای‌تان مهم است که چه وسایلی را استفاده کنید که عمومی و مشترک نباشد، لازم است به همراه خود، بسته به کاری که دارید، وسایل‌ شخصی خود را ببرید.

منبع:  babytowel

فروشگاه اینترنتی همیارمد

سوالات متداول:

  • جنس دمپایی یکبار مصرف پدیکور از چیست؟

این دمپایی ها نرم و الاستیک هستد و از فوم درجه‌یک ساخته شده‌اند. مصرف‌کنندگان می‌توانند مواقعی که پاهای خیس دارند یا می‌خواهند کارهای پدیکور انجام دهند از این دمپایی‌های یک‌بارمصرف استفاده کنند. این دمپایی‌ها کم‌حجم و سبک بوده و به‌راحتی قابل حمل می‌باشد.

  • کاربرد گان یکبار مصرف آرایشگاهی چیست؟

گان یکبار مصرف آرایشی نوعی روپوش است که در سالن زیبایی و آرایشگاه‌ها استفاده می شود. گان یکبار مصرف برای جلوگیری از کثیف شدن مشتری استفاده میشود و برای هر فرد نیز جداگانه استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *