مقالات

معرفی سرنگ بوتاکس به همراه کاربرد و مزایا

سه عدد سرنگ بوتاکس

زمانی که شما بخواهید یک تزریق بوتاکس انجام دهید به ده دقیقه زمان نیاز دارید. در انجام این کار به‌ طور معمول احتیاج به بی‌حسی نمی‌باشد اما متخصص زیبایی برای درد کمتر سی دقیقه قبل از تزریق یک پماد بی‌حسی به روی موضع قرار داده و ماساژ را انجام می‌دهد تا پماد بی‌حسی جذب پوست شود. انجام بوتاکس با استفاده نوعی سوزن ریز انجام می‌شود که مانند سرنگ انسولین برای یک عضله مخصوص می‌باشد.

تزریق با استفاده از سرنگ بوتاکس بستگی به نوع نواقص صورت دارد و مقدار تزریق یک شخص با اشخاص دیگر با استفاده از سرنگ بسیار ظریف و تقریباً بدون درد بوتاکس متفاوت است. برای نمونه مقدار تزریق با استفاده از این سرنگ از 10  تا  30‌ سی سی می‌باشد اما ناحیه‌ای که بین ابرو وجود دارد که به خط اخم نیز مشهور است بین ده تا بیست پنج سی‌سی به تزریق از طریق سرنگ بوتاکس نیازمند است.

بوتاکس چیست؟

برای آشنایی با بوتاکس و خرید سرنگ و سر سوزن بهتر است بدانید که بوتاکس یک سم تغیر یافته به نام باکتری کلستریوم بوتولینیوم از نوع a می‌باشد که اگر وارد معده و روده شود باعث مسمومیت غذایی خواهد شد. اگر ساختار این سم یا باکتری را تغییر دهیم یک داروی مفید با عنوان بوتاکس که برای زیبایی استفاده می‌شود، در آزمایشگاه به دست می‌آید. بوتاکس از طریق سرنگ بوتاکس برای زیبایی تزریق می‌شود که دارای فواید دارویی نیز می‌باشد. جالب است بدانید که نام بوتاکس نام برند و شرکت تولیدکننده این دارو برای زیبایی می‌باشد که توسط یک شرکت در آمریکا به نام آلرگان تولید و به سراسر جهان صادر می‌شود. البته این دارو در کشورهای مختلف نام تجاری دیگری دارد که در ایران با نام دیپسورت در کشور انگلیس ساخته می‌شود و توسط fda تائید شده است و معتبرترین دارو برای زیبایی است که از طریق سرنگ بوتاکس تزریق می‌شود.

نمونه سرنگ بوتاکس

انواع سرنگ بوتاکس

یکی از انواع سرنگ بوتاکس که برای تزریق ژل استفاده می‌شود و به‌عنوان یک جایگزین برای سرنگ‌هایی است که در عمل جراحی استفاده می‌شود سرنگ کنولا می‌باشد. استفاده از یک سرنگ کنولا که دارای نوک صاف و بسیار نازک می‌باشد برای پر کردن مواد زیر پوست مزیت‌های فراوانی دارد. با استفاده از این سرنگ احتمال نفوذ سر سرنگ بوتاکس به رگ‌های خونی کم می‌شود. به دلیل اینکه تزریق مواد پرکننده عوارض زیادی مثل بیهوشی و سکته را به همراه خواهد داشت. با این حساب؛ بیشتر متخصصان هنوز از سوزن برای تزریق استفاده می‌کنند و سرنگ کنولا در جهان برای این منظور بسیار رایج شده است. استفاده از این سرنگ برای تزریق مهارت خاصی می‌خواهد.

یکی دیگر از سرنگ بوتاکس که برای تزریق ژل استفاده می‌شود نوع سرنگ bd انسولین مانند سرنگ انسولین سر سوزن جدا لوئر اسلیپ حلما طب و  سرنگ انسولین سر سوزن جدا لوئر لاک حلما طب می باشد.

برای تزریق بوتاکس می‌باشد. حجم این سرنگ‌ها یک میلی‌لیتر است و بسیار نازک می‌باشد. در نتیجه بیمار درد کمتری را احساس می‌کند. این سرنگ بسیار مقاوم بوده و ساخت کشور آمریکا می‌باشد. یکی از بهترین و رایج‌ترین سرنگ‌های تزریق انسولین و بوتاکس BD است که سر سرنگ به‌صورت پیچی است و به‌ راحتی باز شده و محکم بسته می‌شود. سر این سوزن برای تزریق بوتاکس به‌صورت لوئرلاک یا پیجی می‌باشد. برای تزریق بوتاکس بسیار ایمن است و به‌ راحتی شکسته نمی‌شود. این نوع سرنگ‌ها که برای تزریق ماده پر شونده استفاده می‌شود دارای تأییدیه CE می‌باشند.

سرنگ انسولین بی دی چیست؟

 برای آشنایی با سرنگ انسولین بهتر است بدانید دو نوع سرنگ بوتاکس یا انسولین وجود دارد که برای تزریق به افرادی که مبتلا به دیابت هستند و یا برای تزریق بوتاکس استفاده می‌شود وجود دارد. یکی سرنگ انسولین یکپارچه و دیگری سرنگ انسولینی است که سرسوزن آن جدا می‌شود. در نوع یکپارچه آن، سر سوزن به محفظه سرنگ پیچیده است و جدا نمی‌گردد اما نوع جداشدنی آن سرسوزن قابل جدا سازی می‌باشد که بستگی به نیاز یک فرد برای تزریق بوتاکس یا بیماران دیابتی متفاوت است. برای نمونه سرنگ انسولین با ظرفیت سی واحد، پنجاه واحدی و صد واحدی وجود دارد. مرغوب‌ترین سرنگ انسولین نوع BD و ساخت کشور آمریکا است و طول این سرنگ شیش میل می‌باشد. این سرنگ انسولین سر سوزن بسیار قوی دارد و به‌راحتی شکسته نمی‌شود.

خانم جوان در حال تزریق بوتاکسکاربرد سرنگ انسولین بی دی نیم سی‌سی

به دلیل داشتن سوزن ظریف و بسیار نازکی که در ساخت این سوزن استفاده‌ شده است می‌توان تزریقی بدون درد داشت و بیشتر به‌عنوان سرنگ بوتاکس و استفاده در تزریق کودکان مورد استقبال قرارگرفته است. با قطر بسیار کم این نوع سوزن‌ها که درد را کاهش می‌دهد در نوزادان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نوع سرنگ انسولین BD نیم سی سی برای تزریق به حیوانات ضعیف و کوچک نیز بهره می‌برند. برای جراحی‌های سرپایی مثل بخیه کردن به دلیل سر نازک و کم درد بودن از این سوزن استفاده می‌شود. این سوزن برای انجام تست آلرژیک نیز کاربرد فراوانی دارد.

رایج‌ترین استفاده از سرنگ انسولین مدل بی دی نوع نیم سی سی برای تزریق ژل و پر کردن مواد داخل پوست است. جالب است بدانید از این نوع سرنگ برای تزریق واکسن کرونا نیز استفاده ‌شده است زیرا نازک و کم درد بودن آن سبب می‌شود سوزش بعد از تزریق نیز کاهش پیدا کند. با استفاده از این سرنگ انسولین محل بخیه را بی‌حس می‌کنند. یکی دیگر از کاربردهای این سرنگ می‌توان در عمل‌های چشمی اشاره کرد زیرا به دلیل همان مشخصات نازک بودن سرسوزن بسیار در این عمل مناسب است.

سرنگ انسولین بی دی نوع یک سی‌سی

سرنگ بوتاکس یا سرنگ انسولین BD یک سی سی دارای خصوصیات استاندارد است و می‌توان نوع یک سی‌سی را بهترین نوع انسولین معرفی کرد. یکی از مزایای نوع یک سی‌سی می‌توان بدون درد به دلیل اندازه مناسب سرسوزن اشاره کرد. این نوع سرنگ به بدنه سوزن چسبیده است و نمی توان آن را جدا کرد. بهتر است بدانید سرنگ‌هایی که جدا می‌شوند از سرسوزن برای تزریق انسولین مناسب نمی‌باشند. به این دلیل که با جدا شدن سرسوزن از سرنگ انسولین ممکن است مقداری انسولین در سر سوزن باقی بماند که فرد را در دوز بعدی دچار مشکل می‌کند. سر سرنگ انسولین نوع یک سی‌سی کاملاً تیز می‌باشد. درنتیجه درد و سوزش کمتری نیز دارد. این نوع سرنگ دارای سرسوزن های مختلفی برای افراد چاق و لاغر است و نوع سوزن و سایز آن بستگی به چربی زیر پوست دارد.

نتیجه گیری

سرنگ های بوتاکس نوعی سرنگ ریز و مخصوص بوتاکس هستند که با نام های مختلف به فروش می رسند این سرنگ ها استریل و یکبار مصرف می بشند که می توانید در فروشگاه همیارمد خریداری کنید.

منبع: healthiumshop

فروشگاه اینترنتی همیارمد

سوالات متداول:

  • آیا بوتاکس درد دارد؟

تزریق بوتاکس به علت اینکه با سوزن های مخصوص بسیار ریز انجام می شود بدون درد می باشد.

  • سرنگ های بوتاکس تا چند بار قابل استفاده می باشد؟

سرنگ های بوتاکس استریل شده هیتند و تنها یکبار برای هر فرد قابل استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *