مقالات

آشنایی با انواع سوزن و سرنگ مزوتراپی

سوزن و سرنگ مزوتراپی

مزوتراپی امروزه به‌عنوان یک روش محبوب برای بهبود مشکلات پوستی مانند خطوط ریز، لک‌ها و جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود. این روش درمانی با استفاده از انواع سرنگ مزوتراپی و سوزن‌های مخصوص صورت می‌گیرد که به‌طور دقیق برای تزریق مواد مغذی و دارویی به لایه‌های مختلف پوست طراحی شده‌اند. آشنایی با انواع سرنگ مزوتراپی و سوزن‌های مورد استفاده در این روش، می‌تواند به انتخاب و خرید سرنگ و سر سوزن باکیفیت برای دستیابی به نتایج بهتر و مؤثرتر کمک کند. در ادامه مطلب با جزئیات بیشتری درباره این سوزن‌ها و سرنگ‌ها آشنا خواهید شد.

مزوتراپی چیست؟

هر روشی که شامل استفاده مکرر از سوزن روی صورت، بدن یا پوست سر باشد، نباید به‌عنوان یک درمان زیبایی ساده در نظر گرفته شود؛ این تزریق‌ها، به‌جای یک روش زیبایی معمولی، نوعی روش پزشکی محسوب می‌شوند که با عوارض جانبی کوتاه‌مدت و همچنین خطرات و محدودیت‌های بلندمدت برای سلامتی همراه هستند. این مسئله در مورد مزوتراپی نیز صدق می‌کند. مزوتراپی باید توسط پزشک یا پرستار مجاز و دارای تخصص زیبایی در یک کلینیک معتبر انجام شود. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مزوتراپی چه تأثیری بر پوست، مو و پوست سر دارد و نتایج آن چگونه است؛ که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع سوزن و سرنگ مزوتراپی

در هنگام استفاده از انواع سرنگ مزوتراپی و سوزن‌های مخصوص، ترکیب تزریق شده به پوست می‌تواند تأثیرات متفاوتی داشته باشد. یکی از رایج‌ترین فرمول‌ها شامل مقدار کمی اسید هیالورونیک برای مرطوب‌سازی و حجیم‌کردن پوست است که به همراه ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه، به بازسازی ذخایر طبیعی پوست کمک می‌کند.

سرنگ انسولین بی دی برای مزوتراپی

انواع سرنگ مزوتراپی تأثیرات ترکیب تزریقی را تغییر می‌دهند؛ اسید هیالورونیک و ویتامین‌ها بازسازی پوست را تقویت می‌کنند.

یک ترکیب مزوتراپی معمولی ممکن است شامل 50 ماده مختلف برای تغذیه، ترمیم و جوان‌سازی پوست باشد که از طریق سرنگ‌های ریز یا “تفنگ” مزوتراپی تزریق می‌شود. هرچند ممکن است به نظر ترسناک برسد، اما معمولاً این فرآیند بدون درد است و برای کاهش هرگونه ناراحتی از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود. سرنگ و سوزن مزوتراپی برای کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند تا به دستیابی به نتایج بهتر در درمان کمک کنند. در زیر با نمونه هایی از انواع سرنگ مزوتراپی مو آشنا خواهید شد.

دسته بندی سرنگ مزوتراپی بر اساس نوک سرنگ که شامل:

سرنگ انسولین BD

در میان این 4 موارد، سرنگ انسولین BD بیشترین کاربرد و استفاده را به همراه دارد. این سرنگ انسولین به دلیل راحتی استفاده از آن و هم چنین قیمت ارزان‎تری که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. تنها عیبی که این سرنگ دارد این است که گاهی اوقات سوزن از آن به راحتی جدا می‎شود و این مشکل در حین انجام بسیار خطرناک است، به همین جهت برخی افراد ترجیح می‎دهند از سرنگ‎های دیگر استفاده نمایند. ضخامت و ابعاد هر بخش متفاوت است، هم چنین هر کدام دارای رنگ بندی متفاوتی هم می‎باشند که این امر نشان دهنده سایز و اندازه آن‎ها است.

در کنار این موارد اگر بخواهیم مهم‎ترین کاربردهای سرنگ ‎های مزوتراپی را بگوییم به این صورت است که:

  • بسته به اندازه ای که دارند به منظور تقویت و رشد هم استفاده می‎شوند.
  • می‎تواند به کاهش سلولیت کمک کند

کاربرد سرنگ انسولین بی دی برای مزوتراپی

سرنگ انسولین بی‌دی با سر سوزن 30 گیج، ابزاری کلیدی در مزوتراپی به شمار می‌آید. این سرنگ با طول 6 میلی‌متر و طراحی استریل، برای تزریق‌های زیرپوستی به‌خصوص در افراد حساس ایده‌آل است و به طور خاص برای تزریق انسولین مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های برجسته این سرنگ شامل دیواره نازک آن است که باعث می‌شود تزریقات به راحتی و بدون درد انجام شود. علاوه بر کاربردهای درمانی برای بیماران دیابتی، سرنگ انسولین بی دی می‌تواند برای تزریق ژل‌های پرکننده و بوتاکس نیز استفاده شود، که به جوان‌سازی و بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند.

کاربرد سرنگ انسولین بی دی یک سی سی

اگر بخواهیم کاربرد سرنگ انسولین BD یک سی سی رو بدانیم باید گفت که به منظور تزریق انسولین به عضله استفاده می‎شود.  نکته مهمی که در حین تزریق آن باید توجه داشت این است که درجه بندی این سرنگ موجب شده در کنترل قند خون در افراد مختلف به خوبی عمل کند و این امر جزء مزایای خوب استفاده از این نوع سرنگ است.

کاربرد سرنگ انسولین بی دی نیم سی سی

سرنگ انسولین BD نیم سی سی که از موارد زیر تشکیل شده است:

  • پیستون
  • سر سوزن
  • محفظه مخصوص
  • برخورداری از درپوش مناسب

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ظرفیت این سرنگ نیم سی‌سی است و برای افرادی که قصد تزریق انسولین با این حجم را دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب به شمار می‌آید.

فواید مزوتراپی با سرنگ

برخی مزوتراپی را به عنوان روشی برای آب کردن چربی تبلیغ می‎کنند، و در حالی که می‎تواند به کاهش چربی اضافی و سفت کردن پوست کمک کند، لذا به عنوان روشی کارآمد شناخته شده است.

کاربرد سرنگ انسولین در مزوتراپی

مزوتراپی به کاهش چربی اضافی، سفت کردن پوست و درمان سلولیت در نواحی موضعی کمک می‌کند.

رسوبات چربی در سلولیت و نواحی موضعی مانند چانه و گردن را می‎توان با موفقیت توسط آنزیم‌‎هایی که سلول‌‎های چربی را تجزیه می‌کنند درمان کرد. آنزیم‎های حل کننده چربی دیواره سلول چربی را مختل می‎کنند و چربی را آزاد می‎کنند و اجازه می‌‎دهند توسط سیستم لنفاوی بازجذب شده و توسط بدن دفع شود.

عوارض مزوتراپی با سرنگ

عوارض جانبی در حین استفاده از سوزن و سرنگ مزوتراپی مو معمولاً بسیار محدود است و در بیشتر موارد با مواد معدنی قابل پوشش است. نقاط ریز بنفش در برخی از محل‌های تزریق ظاهر می‌شوند، اما به سرعت ناپدید می‌شوند. کبودی‌های بزرگ‌تر ممکن است رخ دهند، اما غیر معمول هستند. تورم خفیف زیر چشم غیر معمول نیست، به خصوص اگر بیمار در وهله اول مستعد تورم زیر چشم باشد. با تزریق در نواحی زیر چانه و گردن کمی تورم بیشتر می‎شود، بنابراین هنگام درمان این نواحی توصیه می‎کنیم برای روز تعطیل برنامه ریزی کنید و روز بعد به سر کار برگردید. درمان‌های پوست سر معمولاً به خوبی تحمل می‌شوند و بر روال عادی شما تأثیر نمی‌گذارند.

نتیجه گیری

در مجموع، سوزن و سرنگ مزوتراپی در زمینه‌های مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارند و انتخاب مناسب آن‌ها به نوع درمان و نیاز خاص شما بستگی دارد. پیش از خرید، بهتر است ابعاد و اندازه‌های مختلف سرنگ‌ها و سوزن مزوتراپی را بررسی کرده و گزینه‌ای را انتخاب کنید که به بهترین شکل با هدف درمانی شما هماهنگ باشد. این انتخاب دقیق می‌تواند تأثیرگذاری و ایمنی فرایند مزوتراپی را بهبود بخشد.

منبع: healthiumshop

فروشگاه اینترنتی همیارمد

سوالات متداول:

سرنگ مزوتراپی برای چه کاربردهایی استفاده می‌شود؟
سرنگ مزوتراپی برای جوان‌سازی پوست، درمان ریزش مو و رفع لک‌های پوستی کاربرد دارد.

چگونه می‌توان بهترین سرنگ مزوتراپی را انتخاب کرد؟
با توجه به نوع درمان، اندازه و کیفیت سرنگ مزوتراپی مناسب را انتخاب کنید

آیا سرنگ‌های مزوتراپی ضد عفونی می‌شوند؟
انواع سرنگ و سوزن مزوتراپی یکبار مصرف بوده و پس از هر بار استفاده باید دور انداخته می‌شوند.

از چه سوزن هایی برای مزوتراپی استفاده می‌شود؟
سوزن هایی که در این روش به کار گرفته می‌شود بسیار ریز هستند و مواد تزریقی از طریق این سوزن‌ها وارد پوست می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *